Sayfalar

15 Şubat 2012 Çarşamba

WHITNEY HOUSTON




Bazı insanlar dünyayı daha güzel bir yer yapıyorlar, geç farkedebiliyoruz.



Kadın seslerinden ikisini çok severim: Barbara Streisand ve Whitney Houston. 1990'da sanırım Londra'ya gittiğimde Whitney'in bir CD'sini almıştım, kaç kere dinledim bilmem, çok da aşırı hayranı değildim ancak mezzo soprano sesinin muhteşemliği... beni hep etkilerdi. Bazı insanlar dünyamızı daha güzel yaparlar, ama bunu onların gidişinden sonra farketmemiz acı... Bu şarkıyı dinledikçe içime hem hoş duygular geliyor hem de acıyla doluyor. Oysa bu şarkıya ilişkin bir anım yok. Anım derken bu şarkıyı bir sevgiliyle falan dinlemiş ya da bir sevgiliyi düşünmüş değilim, değildim...

Bu kadar güzel bir şarkı söyeleyen insan yok artık. Yukarıda bağlantısını verdiğim ve dinlemenizi önerdiğim bu şarkıyı (Run to You) Kevin Kostner ile oynadığı Bodyguard filminde duymuştum ilk olarak sanırım. Sinema tarihinde yeri olan bir film değil ama bir kaç kere izledim, güzel bir kadın, bence o tarihlerde olağanüstü yakışıklı Kevin Kostner, çok güzel şarkılar... aslında şarkıları güzel yapan W.Houston'un sesi ve söyleyişi... Bir aşk...

Gözlerime inanamamıştım. Michael Jackson'un 2001'de verdiği solo kariyerine başlamasının 30. yıl konserlerinde (youtube'da var, muhteşem: iki tekrarı yapılmış, ikincisinin ertesi günü 11/09) MJ'in en sevdiğim şarkılarından olan (sevmediğim var mı?) Wanna Be Starting Something'i söylüyordu Whithey Houston kalabalık bir dansçı grubuyla, MJ izliyordu... WH o kadar ama o kadar zayıtı ki! Somalili bir aç gibi... Sadece iskelet. Sürekli olarak "ne olmuş bu kadına yaaa.." deyip durdum. Sonra İnternet'ten aradım, okudum, 1992'de evlendikten sonra kocası olacak adamın onu uyuşturucuya alıştırmasını, şiddet uygulamış olmasını, bunlara rağmen aşkını .... "Birini uyuşturucuya alıştırmak" ne kadar mide bulandırıcı bir kavram!:( Ve bu kadar güzel birine şiddet uygulamak (güzel olmayana uygulansın demiyorum elbet) Ve de kadının bunlara katlanması!!:( Kadınlar neden bu kadar zayıf? Bunları yapan bir adama hala aşık olmak, sağlığını bozmak, kariyerini yok etmek... Daha günümüze yakın resimlerinde ise yaşlanmış (yaşından 10 yaş yaşlı gösteriyordu bana kalırsa) ve biraz kilo almıştı. yani o çok güzel kız değildi artık.

Ve birkaç gün önce gitti:( Odasında da sadece reçeteli ilaçlar varmış. Uyuşturucu denmiyor.

Bana güzel duygular veren, dünyayı üç-dört dakika boyunca olsa da güzel yapan biri daha gitti.

http://www.youtube.com/
Music video by Whitney Houston performing Run To You. (C) 1992 Arista Records, Inc.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder