Sayfalar

3 Eylül 2012 Pazartesi

Trajikomik olay. Ziraat Bankası Levent Şubesi

Neden hakkını aramayan milletiz, özellikle erkekler - sözüm meclisten dışarı. Gözlemim bu epeydir, lütfen okuyun. 
Ve işini tam yapmayan görevliler...Görev tanımları var mı ki?! Hissi kablel vuku ile mi yapıyorlar? 

Tüketici bloguma da koymalı bunu.


Levent Ziraat Bankası'na gittim emekli maaşım için. ATM'den anlamadığım bir gariplik gördüm ve içeri girdim. Otuz kişi falan var, saat 12'ye geliyoır. 12.30'da tatil yapacaklar. Bekleyenlerin çoğu yaşlı, bastonlu.. Çok yaşlı insanlar:(

Güvenlik görevlisi tabir edilen genç bir tip var, gözümün önünde kendisine soru soran iki çok yaşlı kadına ne cevap verdi ne suratlarına baktı. Ben "Yaa sabır" derken, benle aynı yaşlarda bir kadın ayağa kalkarak dedi ki bu şahsa: "Neden yardımcı olmuyorsun? Senden evvelki görevli çok yardımcı idi, öyle durup sağa sola bakıyorsun, bunlar yaşlı insanlar azıcık yardımcı ol". TEPE GÜVENLİK yazıyor gömleğinde. Hmmm...

Şahıs "bana ne söylüyorsunuz, bunun söyleneceği yer ben değilim" falan dedi. Şeytan dedi çak bir tane. İnsanlık kalmamış. Öyle havalarda ve hiç bir İŞ yapmamak isteyen biri. Zaten nedir bunların görevi? Dış tehlikelere karşı da bir şey yapması imkansız, içerde dolanıyor, havaya bakıyor. Umursamaz, "cool" takılıyor.

O sırada E57 diye bir no yandı, yaşlı bir hanım bankoya gitti zorlukla, Aynı anda bir de 057 numaraya sahip bir kadın oraya yanaştı. Memur "ben bıktım yeter yoruldum, yeter beee, beni bıktırdınız gidiyorum istifa ediyorum" diye ayağa fırladı, masalara yumruk attı. Cinnet geçiriyor olasılıkla (ne demekse!), Saat 12, daha 3 saattir çalışmakta ve oradaki herkese bağırıyor. Kapıyı çarptı, sokağa çıktı.

Her kafadan ses çıkıyor, dakikalar sürdü. O adam delirip gittiği için, tek memur kaldı, saat 12'yi geçti. Dedim ki şube md yok mu burada? Herkes birbirine girmiş, bağrış çığrış müdür ortada yok. İlerde bir görevli hiiiiç ilgilenmiyor, başını bile kaldırmadı, bıçak, silah olayına geçilse yine öyle oturacaklar...

Biri dedi ki "yukarda, gidin şikayet edin". "İyi de" dedim "nasıl müdür ki bunca kıyamete gelmiyor?". Ayrıca görevi GÜVENLİK olan tepe güvenlik görevlisi tip hala duruyor, dedim ki "bak güvenlikle ilgili bir olay neden bir şey yapmıyorsun, bari git müdürü çağır". Bana ne gibilerden omuz silkip geri çekildi.

Kadınlar daha bir hak arar havada. Erkek yaklaşımı ise şu: bakın memuru deli ettiniz gitti, güvenlikçinin ne suçu var, bekliyoruz işte... bekleriz, ne var.

Aynen dendi bunlar. Bir sorun da numara sistemiydi; bu ne biçim sistem diye söyleniyordu içeri girdiğimde bazıları. Bazıları ise 3 saat beklese adamların ne suçu var beklerim diyor. Bunu ÇOK gözledim. pek çok yerde, ve bunu diyenler hep erkek :( 

NETİCE:
Güvenlikçinin işi ne belli değil. Bir ara TEPE'ye yazacağım.
Müdür "yöneticilik nediri" kanımca bilmiyor.
(Müdireye çıktık biz iki kadın, "her şey kontrol altında" deyip durdu!?!?!? "Sizde yöneticilik vasfı yok" dedi yanımdaki kadın. "Çok doğru" dedim.
"Müşterim vardı çıkamadım" demez mi bir de! "Yaaa demek aşağıdaki 30 kişi müşteri değil?!" dedik.)

KADINLAR HAK ARIYOR SES EDİYOR. ERKEKLER SAÇMALIYOR, SÖZÜM MECLİSTEN DIŞARI,
memura hiç bir şey yapmamış olan iki yaşlı hanım deli etmiş adamı!!Adamı deli ettiniz, işinden olacak diyor iki nerkek. Demiyor ki adamın işi bu, delirecek ne var, yaşlı kadın ne yaptı da adam delirdi. Adamın başka dertleri olsa gerek.
Saçma sapan yani bunların mantık muhakeme akıl yürütmeleri.. Yani, ERKEKLERİN TÜMÜ MANTIKSIZDI, DAYAKLIKTI. Başka biri, söylenen biz birkaç kadına diedi ki "SİZ EV HANIMISINIZ HERHALDE, BEKLERSİNİZ BENİM TOPLANTIM VAR!!!!"

ONA DA GEREKENLERİ SÖYLEDİK.

DİĞERLERİ "BEN NEDEN ŞİKAYET EDEYİM, BEKLERİM" dediler. AYNEN BÖYLE DEDİLER.

Neticenin neticesi:
HİÇ BİR ŞEY ama HİÇ BİR ŞEY bu milletten/halktan/toplumun sabrını taşıramaz ve birlikte hiç bir şey yapılamaz.

Not: Bu arada, Emekli Sandığı, Levent şubesinde olan hesabımı almış başka --bana daha uzak ---  bir şubeye nakletmiş. Nedir gerekçesi. Şimdi bir de bununla uğraş. e-devlet şifresiyle girip değiştirilebiliyormuş. İyi de bana haber bile verilmeden neden değişiyor?!

3 yorum:

  1. Bir erkek olarak yazdıklarınızdan dolayı sizi haklı buluyorum. Bizler genelde damarımıza basılınca ya da işimize gelince harekete geçiyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Adı üstünde değilmi? Güvenlik Görevlisi. İçeri girdiğinizde saldırdığınız tek kişi, numaratör sorumlusu, sağa sola bakmasına fırsat vermediğiniz insan, öğle paydosunda tık tık cama vurup yemek yedirmediğiniz insan, atmye çıkıp sizinle para yatırmadığı için kızdığınız insan, bankanın saat 9'da açıldığı bilindiği halde 8de gelip neden açmıyorsunuz diye kızdığınız insan, Bir kere şunu kabullenmek gerekiyor; Orada yaşanacak sorun sizi değil oradaki Güvenlik görevlisini ilgilendirir. İşi zaten bakmak ve gözlemlemektir. Ki bu adam sabah 8 de gelip akşam 8 de dönüyor. Can ve mal güvenliğinden sorumludur. Açınız ve bakınız güvenlik görevlilerinin görev tanımlarına. Beklemiş olabilirsiniz bankada ki normaldir. Bankanın boş olduğunu görmek pek mümkün olmuyor zaten. Öncelikli numara yanar güvenlik görevlisinin kabahatiymiş gibi benim numaran neden yanmıyor diye kızarsınız :) Ayağa kadar çağırıp şuraya bas bi numara dersiniz, adam tarife kalkışır, tarif etme bas ver numarayı bide fırçalarsınız. Tüm bunlar olurken adamında ruh halinin sürekli aynı kalmasını beklemeyin. İsterseniz geçin birgün sabahtan adamın yanına neler olduğunu görün. Biraz empati kurun lütfen. Günde bin kişinin geldiği ve direkt güvenlikle muhattap olunan bir yerde çok verim beklemek hata olur. Birde onun ağzından dinleyin bakalım ne tarz şikayetleri var. Siz orda iki kişiyi gördünüz böyle yorumlar yaptınız. Belkide sizden evvel bu insan 200 kişiye yardımcı olmuştu. Beğenmiyorsanız bırakın gidin diyebilirseniz, diğerleri sizin için aynı şeyi kullanırlar :)

    YanıtlaSil
  3. Onayı bekliyorum Filiz hanım :)

    YanıtlaSil